Polkowicki rzecznik radzi konsumentom

0

W Polkowicach można skorzystać z porad Rzecznika Praw Konsumenta. Do jego zadań nalezy m.in.: udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji. Działa tam, gdzie zostaje naruszone prawo konsumenta dlatego też coraz częściej korzystamy z jego porad.

W ubiegłym roku wpłynęło 194 skarg zgłoszonych przez mieszkańców. Połowę z tych spraw udało się rozstrzygnąć pozytywnie. Mówi o tym raport przedstawiony przez polkowickiego Rzecznika Praw Obywatelskich.

Z bezpłatnego zasięgnięcia porady u Rzecznika Praw Konsumenta  korzysta coraz więcej osób. Jak się okazuje  dla konsumenta nie jest ważne, ile kosztował wadliwy towar czy usługa, on po prostu chce dochodzić swoich praw. W dobie internetu, silnego oddziaływania reklam nietrudno dokonać niewłaściwego zakupu. Z porad udzielanych w formie telefonicznej, jak i mailowej skorzystało ponad sto osób.  Najczęstszy problem dotyczy zakupu obuwia, urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektrycznych i sprzętów komputerowych.

Jak podkreśla rzecznik, można zauważyć, że świadomość konsumencka z zakresu prawa związanego z odstąpieniem od umowy na różnego rodzaju usługi lub zakupione towary zdecydowanie wzrosła. Najważniejsze, że  zdecydowanie zmniejszyła się skala zjawiska związana z umowami zawartymi głównie przez osoby starsze na usługi telekomunikacyjne, energetyczne lub podczas pokazów

Polkowicki rzecznik przyjmuje interesantów: w poniedziałek 7:30 – 15:30, w środę 7:30 – 15:30.

 

Comments

comments

Udostępnij.

Comments are closed.