Joga w parku już w ten weekend

0

Centrum Edukacji Przyrodniczej w Lubinie zaprasza na kolejne w tym roku, bezpłatne zajęcia z cyklu JOGA W PARKU. Propozycja skierowana jest do wszystkich zainteresowanych, zarówno osób już praktykujących jogę, jak i tych które chciałyby zobaczyć na czym polegają ćwiczenia.

Najbliższe zajęcia odbędą się w sobotę i niedzielę (1-2 lipca) na trawniku przy mini zoo. W sobotę instruktorem prowadzącym zajęcia będzie Ewelina Jonczys – nauczycielka technik relaksacji oraz instruktorka pranajamy i medytacji. W praktyce własnej korzysta z szerokiego spektrum poznanych metod osiągania równowagi psychofizycznej. Doświadczenie i wiedzę z obszaru psychosomatyki czerpie i poszerza, uczestnicząc w różnorodnych warsztatach i kursach samorozwoju – od jogi, poprzez coaching, po arteterapię. W Lubińskim Centrum Jogi prowadzi zajęcia Slow Flow oraz praktykę Yoga Nidra. Jest również absolwentką turystyki i rekreacji oraz psychodietetyki. Samorealizacja, aktywność fizyczna, odpoczynek i zdrowe odżywianie stanowią dla Eweliny Jonczys kluczowe elementy dbałości o mocne zdrowie i świetne samopoczucie. Promuje zdrowy styl życia w ujęciu holistycznej koncepcji człowieka. Organizuje wydarzenia rekreacyjno-rozwojowe. Jest współzałożycielką i koordynatorką projektu Yoga Village. Działa zarówno w Lubińskim Centrum Jogi, jak i współorganizuje niezależne warsztaty i festiwale. Pisze także dla portalu Joga ABC.”

Slow Flow – joga relaksacyjna – zajęcia opierają się na odprężającej sekwencji asan, z elementami Yin Yogi oraz technikach relaksacji – wizualizacjach, afirmacjach, autosugestii, neuromięśniowej relaksacji progresywnej oraz treningu autogennym. Slow Flow zawiera także elementy przygotowujące do medytacji – techniki koncentracyjne, mindfulness oraz pranajamę. Uzupełnienie stanowi praca ze zmysłami poprzez narzędzia arteterapeutyczne – dźwięki i zapachy. Praktyka zawiera pewne stałe elementy, natomiast ostateczny kształt sesji jest dyktowany potrzebami i możliwościami grupy.
Sesje relaksu są formą świadomego wypoczynku oraz rodzajem autoterapii. Niwelują skutki stresu, uwalniają od napięć w ciele, koją nerwy, ułatwiają wyciszenie i regenerację, przywracają właściwe wzorce oddechowe, usprawniają procesy myślowe i poprawiają samopoczucie. Na głębszym poziomie poszerzają samoświadomość, wspomagają inteligencję emocjonalną, uczą radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami i uciążliwymi stanami psychofizycznymi na co dzień.

Drugiego dnia, w niedzielę będzie można skorzystać z Jogi dla kręgosłupa prowadzonej przez Ewę Barańską – która od kilkunastu lat prowadzi zajęcia psychosomatyczne. Pracuje z dziećmi, dorosłymi i seniorami. Znajomość anatomii i fizjologii oraz niedoskonałość własnego ciała pozwalają jej na bardzo indywidualne podejście do ćwiczących. W nauczaniu stara się dotrzeć do istoty danej pozycji i zrozumieć cel jej wykonywania. Skupia się na rozpoznaniu w pozycji warunków, w których ciało będzie się miało jak najlepiej, a uczestnicy zajęć będą odczuwali radość i spokój. Jest absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Oprócz tego ukończyła studia podyplomowe z zakresu gimnastyki korekcyjnej, podczas których uczyła się także technik relaksacyjnych pod okiem profesora Lesława Kulmatyckiego. Na katowickim AWFie zdobyła uprawnienia instruktora rekreacji ruchowej fitness – ćwiczenia psychofizyczne wg jogi Iyengara. Uczestniczyła w wielu kursach z zakresu jogi. Antygravity (Aerial Yoga) jogi uczyła się u Marvina Brenera. Zdrowotne aspekty jogi i pracę z mantrami zgłębiała u dr. Ravi Javalgekara. Wykorzystania jogi w chorobach kręgosłupa nauczyła się od Christophera Tissot, a umiejętność stosowania jogi w skoliozach przekazała jej Marcia Monroe. Odbyła także kurs jogi powięziowej. Z Leszkiem Mioduchowskim odbywała głodówki i pobyty medytacyjne. Poza tym pogłębiała swoją wiedzę i doskonaliła umiejętności na warsztatach prowadzonych przez Macieja Wieloboba, Tomasza Lisa, Wiktora Morgulca, Janusza Szopę, Henryka Liśkiewicza, Ritę Keller, Gabriellę Giublaro, Pawła Kwaśniewskiego, Małgosię Madej, Jurka Jaguckiego, Rafała Kozła i Radka Rychlika.”
Joga dla kręgosłupa – ćwiczenia przeznaczone są dla osób prowadzących siedzący tryb życia, odczuwających dyskomfort lub ból w obrębie kręgosłupa, a także dla tych, którzy preferują łagodną pracę z ciałem, dla osób z ograniczeniami ruchowymi oraz z przewlekłymi schorzeniami układu ruchu. Polega na wykonywaniu asan odciążających kręgosłup oraz wyrównujących napięcie mięśni odpowiedzialnych za stabilność kręgosłupa.29

źródło: Centrum Edukacji Przyrodniczej w Lubinie

Comments

comments

Udostępnij.

Comments are closed.